duminică, 20 octombrie 2013

David pe podium sau despre o mare victorie

Cand David a renuntat la pampers la 3 ani si 7 luni fara training-ul special prin care trec copiii autisti mi-am dat seama ca vor mai urma multe surprize placute. Citisem cu multa frica despre astfel de demersuri. Daca sunteti in cautare de asa ceva iata un material de la Autism Speaks.

Acela a fost inceputul. De atunci David a infirmat rand pe rand toate teoriile despre autism, de exemplu aceea ca pentru orice progres e nevoie neaparat o pregatire speciala, de o anume tehnica sau ca acesti copii nu ar avea simtul umorului.
 Ei bine nu, exista diverse grade de afectare pe toate ariile sau doar pe cateva. Cred ca David este unul dintre copiii norocosi si noi, parintii, la fel.



La fel a fost si cu trecerea de la olita la toaleta.
Am stiut ca nu e cazul sa fortez de multe ori, eu simt cand e nevoie sa presez copilul sau nu. Stiu cand i-as cere prea mult. Nu poti sa pretinzi in acelasi timp progrese la fel de mari pe toate ariile: limbaj, motor, cognitiv, limbaj, autoservire. Cred ca i-ar creste mai degraba auto-stimularile si anxietatile decat l-ar ajuta.

Asa ca saptamana trecuta, mi s-a parut un moment bun pentru o conversatie apropo de olita.

-David i-ai vazut pe copiii de la Dna Simona din grupa mica?
-Da, mi-a raspuns.
-Ei bine, aceia sunt copii de olita, nu tu!

David folosea toaleta de la gradi insa nu s-ar  fi asezat pe ea pentru nimic in lume. La gradinita la Gilau sunt doar toalete de adulti, nu de copii. Asadar David facea pipi din picioare ca un baietel mare. Dar numai in medii exterioare casei, nu si acasa. Iar cand i-am facut testul Portage acum doua saptamani, a trebuit sa bifez raspunsul "da" sau nu" la afirmatia " foloseste toaleta". Si a trebui a trebuit sa bifez "nu" pentru ca asta se intampla oriunde, numai acasa nu.

Cum e cu testul Portage?

Daca un copil nu are aceeasi capacitate de autoservire, de exemplu, in toate mediile RASPUNSUL CORECT E NEGATIV.

Sambata trecuta, David a acceptat sa foloseasca toaleta. Fara nici o problema, cu mandrie ma anunta de fiecare data cand mergea la baie.

Nu, nu am ascuns cele doua olite; am vrut sa-i dau de ales. Si a ales bine. Cand se aseza pe toaleta era cam nesigur cu picioarele in aer. Iar tata care il iubeste atat de mult i-a facut un podium de lemn pe care David l-a decorat cu un abtibild dinozaur. Va rog sa remarcati masinuta taiata in material, copilul poate introduce manuta si prinde scaunelul pentru a-l potrivi de piciorul toaletei. Tati e foarte talentat si are mult simt practic. Sper ca David sa-i semene.



Si uite-asa David se simte in largul lui folosind toaleta. E drept ca uneori trebuie sa-i amintesc sa se spele pe maini. Ar fugi direct la joaca :)










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu