miercuri, 15 ianuarie 2014

Inceputurile terapiei - film cu David

V-am tot povestit si descris despre cum am incercat sa-l ajutam pe David.  Si v-am facut partasi la poze cu momente fericite si mai putin fericite de-ale lui David. Insa niciodata nu v-am facut partasi la actiune-prin filme.

Si pentru ca duminica trecuta ne-am uitat prin imensa arhiva de poze si filme cu David din primul lui an de viata  mi-a venit si ideea cu filmuletele.

 Vreau sa va arat si asta: filme cu David nu doar din primul an de viata ci si cateva din sesiunile de terapie cu Moni. Acestea va pot ajuta sa intelegeti cum s-a lucrat cu David si cum s-a facut interventia.  A inclus de toate : stimulare cognitiva, kineto-terapie, meloterapie, integrarea senzoriala...You name it!




Si nu, Moni nu era terapeut ABA, ci un foarte bun pedagog cu experienta in munca cu copii cu dizabilitati neuro-psihice si neuro-motorii.

Filmarea a fost facuta de Moni intr-una din sesiunile lor 1 la 1 din februarie 2011. David a inceput sa frecventeze Gradinita Speciala Malteza la mijlocul lunii noiembrie 2010 imediat dupa primirea diagnosticului de autism. A intervenit vacanta de iarna timp in care am facut o pauza. Dupa Anul Nou am gasit pe cineva care sa lucreze cu David dupa orele de gradinita, dar n-a fost cineva potrivit. Am renuntat la persoana respectiva, o descoperisem intre timp pe Moni.  Bineinteles am continuat si  cu Gradinita timp de doi ani scolari 2011 si 2012.

Mai jos veti urmari un copil cu autism de 3 ani si 3 luni intr-o sesiune speciala. Veti vedea ca nu intelege comenzi verbale simple pe care un copil la varsta aceea le pricepe in mod obligatoriu. Asta daca nu are o problema de dezvoltare. Veti vedea cum este promptat ca sa execute comenzile.

Dar mai presus de toate veti vedea bucuria lui in a executa sarcinile pe care i le-a dat Moni. Sesiunea a avut loc in aceeasi gradinita.

De ce e filmul special? Pentru ca pana la varsta de 3 ani si 3 luni  nu a fost chip sa-l punem pe David pe o trambulina, pe un leagan, pe un tobogan fara crize de isterie si urlete. Pentru ca la 2 ani si trei luni a uitat sa coboare scarile si cobora punandu-se in fundic ca un bebelus.

Urarea mea pentru voi? Sper sa gasitit pe cineva la fel de talentat ca Moni daca aveti un copil cu tulburare de spectru autism sau alte probleme de acest tip.






3 comentarii: