sâmbătă, 22 septembrie 2012

Despre David si Moni sau despre cuplul perfect copil terapeut (2)

Azi e vineri si sunt tare obosita, tocmai m-am intors de la Cluj. L-am lasat pe David la Moni. Remember Moni? Acea Moni care l-a smuls pe David autismului. Nu ca David n-ar mai avea note autiste. Insa acum David e printre noi iar ea ni l-a redat.

Drumurile lor s-au separat adica Moni nu mai e la Gradinita Speciala Malteza, acolo unde experienta iesirii din autism a inceput, si nici David nu mai merge acolo. Mergem la Gradinita din Gilau, dupa cum va povesteam in episodul trecut.

Dar Moni nu-l putea lasa pe David si nici el pe ea. Asa ca dupa o vara lunga, muuuuult prea lunga cu Moni departe; o vara in care noi parintii am facut pe logopezii si  partenerii de joaca ai copilului; am incercat sa gasim o modalitate ca sa punem fata in fata copilul cu terapeutul lui preferat. Nu am cautat vara asta pe nimeni altcineva, nimeni n-ar putea s-o inlocuiasca si nu ne-am lasa copilul pe mana altui psiholog/psihopedagog.

Si unde sa se intample totul: adica terapia, interactiunea, stimularea iesirii din autism? La Moni acasa! Pentru ca Moni si-a deschis casa si sufletul lui David.



Asa ca vineri dupa-amiaza aventura poate incepe: Mami duce baiatul cu autobuzul de Gilau pana la gara in Cluj de unde luam linia 3 pana in capatul estic al orasului. "Megem la Moni si Geogel" zice David
Am inceput saptamana trecuta.

Dupa ce am acceptat propunerea lui Moni, cu ceva vreme in urma, m-am trezit la un moment dat noaptea infrigurata si m-am intrebat: "cum sa-l las de vineri pana sambata la Moni, daca se sperie, daca se simte abandonat?" Mi-a trecut repede episodul anxios :)))

Da, Moni il preia de vineri dupa - amiaza pana sambata la amiaza. Ce terapie mai buna as putea sa-i ofer? Nici una! Pe langa ce lucreaza ei de obicei; are parte de prietenia si afectiunea lui George, baietelul lui Moni. Asa ca George il stimuleaza cognitiv foarte mult pe David iar emotional vorbind, nici ca se putea mai bine. Baietii se adora!

Iar dupa prima experienta acolo, David s-a uitat zilnic la :" David si Moni" adica la filme in care Moni lucra cu el la Gradinita Malteza. Atat de dor ii era de ea.

Si dupa prima sedinta la Moni si saptamana in care David a inceput gradinita la Gilau iar George mergea la clasa 0; fiecare dintre ei simtea lipsa celuilalt. David zambeste frumos cand spune:" ticoul de la Geoge" Baietii sunt un fel de frati iar cel mai mic, David, mosteneste printre altele hainute, ghetute si alte cele de la prietenul lui drag. Si le pretuieste!

Asa s-a nascut o prietenie frumoasa intre David si George, asa s-a construit o relatie de prietenie intre noi si Moni.

Cand a fost diagnosticat David, nu puteam accepta. Si ma gandeam la vorba aceea care spune ca in orice rau e si un bine Cum si ce sa fie bine in a a avea un copil autist in Romania? ma intrebam Insa in tot raul asta am cunoscut-o pe Moni. Si pe George!

Cat despre sedintele de terapie....

David are o stereotipii puternice in privinta atelor, firelor, cablurilor, tot ce seamana a ata. Chiar si tulpinile florilor sunt perfecte pentru el. Asa ca evitam orice joc cu ate, ascund prin casa ate, sireturi snururi. Si totusi iata ce face George pentru David. Da un sens atelor!


George il initiaza in jocuri de copil tipic, creative si pline de imaginatie. De exemplu incearca sa-l invete pe David sa se strambe.

Cand l-am lasat la Moni si  m-am indreptat spre usa David: mi-a spus : "pa, mama". Ba mai mult, a tras perdeluta de la hol sa fie sigur ca plec.
Se simte in siguranta acolo alaturi de ei. Pe Moni nu o scapa din ochi, chiar daca ea e la bucatarie si spala vasele, el se duce sa-i arate jucarii sa-i impartaseasca lucruri.

Cel mai frumos e cand vin impreuna acasa, la Gilau, sambata, toti trei: avem timp de relaxare, mancare buna, jocuri in curte cu jucarii si catei, multa alergatura, tipete si voie buna. As vrea ca dupa-amiezele astea sa treaca mai incet. It's never enough! Dar stim ca baietii se vor vedea saptamana viitoare, sanatosi sa fim!

Iar la ora asta sunt sigura David, George si Paul de plus v-ar spune: "Noapte buna!"













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu